Логін:
Пароль:

  Будьласка, вкажіть адресу електронної пошти, на яку була здійснена реєстрація ...

e-mail:

Субсидії

Управління праці та соціального захисту населення інформує

Шановний споживачу!

Звертаємося до Вас з метою інформування про те, що в Україні діє програма державної допомоги на оплату житлово-комунальних послуг, яка надається безготівково, у вигляді житлових субсидій.

 

Пропонуємо Вам використати право на зменшення витрат на оплату житлово-комунальних послуг. Для цього потрібно звернутися до управління соціального захисту населення за місцем Вашої реєстрації (за фактичним місцем проживання - для осіб, які орендують житло) щодо призначення житлової субсидії.

 

Звертаємо увагу, що з 1 травня 2015 року суттєво спрощено порядок призначення субсидій і форми Заяви, Iнструкцiя та Декларації, Iнструкцiя, що подаються.

 

Ми надсилаємо Вам бланки Заяви та Декларації, які Ви можете заповнити і надати (або надіслати поштою) до управління соціального захисту населення за місцем Вашої реєстрації (за фактичним місцем проживання - для осіб, які орендують житло), які розташовані за адресами:

 

Управління праці та соціального захисту населення виконкому Баглійської районної у місті ради

вул. Безпалова,3, м.Дніпродзержинськ, Дніпропетровська обл., 51909

Управління праці та соціального захисту населення виконкому Дніпровської районної у місті ради

просп. Перемоги, м.Дніпродзержинськ, Дніпропетровська обл., 51937

Управління праці та соціального захисту населення виконкому Заводськой районної у місті ради

просп. Леніна,2/1, м.Дніпродзержинськ, Дніпропетровська обл., 51925

 

 

Якщо Ви отримували субсидію протягом опалювального періоду 2014/2015 років, субсидія на наступний період призначається на підставі раніше поданих документів, без необхідності повторного звернення до управління соціального захисту населення та подання Заяви та Декларації.

 

Якщо у Вас виникнуть додаткові питання, то відповіді на них Ви можете отримати в управліннях праці та соціального захисту населення за телефонами:

 

Відділ соціального захисту населення департаменту охорони здоров'я та соціального захисту населення Дніпродзержинської міської ради

  (0569) 53 28 74

Управління праці та соціального захисту населення виконкому Баглійської районної у місті ради

  (0569) 53 98 84

Управління праці та соціального захисту населення виконкому Дніпровської районної у місті ради

(056692) 67055; 68466

Управління праці та соціального захисту населення виконкому Заводськой районної у місті ради

(05692) 3 26 91

 

 

Також Ви можете дізнатися більше про програму житлових субсидій на офіційному сайті Дніпродзержинської міської ради dndz.gov.ua та на сайті Міністерства соціальної політики України mlsp.gov.ua .

 

Довідки ТОВ "ІНФО-КОМ" "Про забезпеченість житловою площею та розміри платежів за житлово-комунальні послуги" (для призначення субсидії) надаються районним УПСЗН за їх запитами без участі громадян. (Постанова Кабінету Міністрів України №848 від 21 жовтня 1995р.)

 

 

Архів

Нове у порядку надання житлових субсидій у 2014р.

            Постановою Кабінету Міністрів України від 06.08.2014 № 409 "Про встановлення державних соціальних стандартів у сфері житлово-комунального обслуговування" (далі – Постанова http://zakon0.rada.gov.ua/laws/show/409-2014-%D0%BF) внесено зміни до Положення про порядок призначення та надання населенню субсидій для відшкодування витрат на оплату житлово-комунальних послуг, придбання скрапленого газу, твердого та рідкого пічного побутового палива (набувають чинності з 01.10.2014 року), згідно з якими:

·         вводяться нові державні соціальні стандарти в сфері житлово-комунального обслуговування, які є базисом для обрахунку всіх видів державних соціальних гарантій при оплаті житлово-комунальних послуг, тобто пільг, субсидій, компенсацій – це соціальні норми житла та соціальні нормативи користування комунальними житлово-комунальними послугами;

·         субсидія надаватиметься одному із зареєстрованих членів домогосподарства, на якого відкрито особовий рахунок (нині субсидія на загальних підставах призначається лише власнику житлового приміщення);

·         комісії позбавляються права приймати рішення про надання субсидії на збільшену понад норму площу житла (з 1 жовтня соціальна норма житла для надання субсидій встановлюється у розмірі 13,65 кв. м площі на одну особу та додатково 35,22 кв. м на домогосподарство);

·         для осіб, які перебувають у шлюбі, зареєстровані і проживають окремо субсидія призначається на соціальну норму житла (нині субсидія призначається без урахування додаткових 10,5 кв. м. на сім'ю);

·         передбачається враховувати дохід на рівні прожиткового мінімуму для працездатних осіб, які зареєстровані на житловій площі і декларують відсутність доходу, або доходи яких менше прожиткового мінімуму;

·         субсидія призначається виходячи із соціальних нормативів користування житлово-комунальними послугами, і перерахунок розміру призначеної субсидії за фактичними обсягами споживання послуг не здійснюється;

·         сума субсидії, яку органами соціального захисту населення переказано на рахунки підприємств, що надають житлово-комунальні послуги для оплати їх вартості в розмірі соціальних нормативів і яка не використана домогосподарством внаслідок економії споживання послуг, зараховується підприємствами як оплата обов'язкової частки платежу домогосподарства на наступний розрахунковий період.


            Стосовно визначення розміру обов'язкової частки плати за житлово-комунальні послуги, тверде паливо, скраплений газ Постановою внесено зміни до постанови Кабінету Міністрів України від 27.07.1998 № 1156 "Про новий розмір витрат на оплату житлово-комунальних послуг, придбання скрапленого газу, твердого та рідкого пічного побутового палива у разі надання житлової субсидії".

   Відповідно до зазначених змін:

·         змінюється розрахунок відсотка обов'язкового платежу сім'ї, який визначатиметься для кожного домогосподарства індивідуально в залежності від сукупного доходу;

·         виключаються положення щодо можливості зменшення обов'язкового платежу громадян внаслідок економного споживання послуг;

·         перерахунок розміру призначеної субсидії за фактичними обсягами споживання послуг не здійснюється.

Розмір обов'язкової частки плати за житлово-комунальні послуги для отримувачів субсидії визначатиметься у наступному порядку:

1.      обчислюється середньомісячний сукупний дохід сім'ї за попередні 6 місяців;

2.      середньомісячний сукупний дохід ділиться на кількість членів домогосподарства, і таким чином визначається середньомісячний дохід на одну особу;

3.      дохід на одну особу ділиться на розмір прожиткового мінімуму  1176 грн), тобто-на одну особу в розрахунку на місяць (у 2014 році  визначається співвідношення середньодушового доходу родини до розміру прожиткового мінімуму на одну особу;

4.      отриманий результат ділиться на 2, а потім множиться на 15% (за базовий варіант взято обов'язкову плату за житлово-комунальні послуги у розмірі 15% доходу родини при доході на одного члена сім'ї на рівні двох прожиткових мінімумів), і таким чином визначається відсоток обов'язкової плати за житлово-комунальні послуги.


Приклад 1:

У житловому приміщенні зареєстрована сім'я, що складається з двох пенсіонерів. Розмір плати за житлово-комунальні послуги виходячи із соціальних норм та соціальних нормативів користування послугами становить 400 гривень.

Середньомісячний сукупний дохід сім'ї складає 2 500 гривень. Середньомісячний сукупний дохід на одну особу складає 1 250 гривень (2 500:2=1 250 гривень).

Визначається обов'язкова частка плати за послуги (%): 1 250:1176:2*15%=7,97%.

Тобто сім'я повинна сплачувати за житлово-комунальні послуги 199,3 грн. (2 500*7,97%), а решта плати за житлово-комунальні послуги є субсидією (400 грн. – 199,3 грн=200,7 грн.).

 

Приклад 2:

У житловому приміщенні зареєстрована сім'я, що складається з чоловіка, дружини та двох дітей. Розмір плати за житлово-комунальні послуги виходячи із соціальних норм та соціальних нормативів користування послугами становить 400 гривень. Чоловік та дружина працюють, дохід за 6 місяців складає 24 000 гривень. Середньомісячний сукупний дохід сім'ї складає 4 000 гривень (24 000 грн:6=4 000 грн). Середньомісячний сукупний дохід на одну особу складає 1 000 гривень (4 000:4=1 000 гривень).

Визначається обов'язкова частка плати за послуги (%):
1 000:1176:2*15%=6,38%

Тобто сім'я повинна сплачувати за житлово-комунальні послуги 255,2 грн. (4 000*6,38%), а решта плати за житлово-комунальні послуги є субсидією (400 грн. – 255,2 грн=144,8 грн.).

Порядок оформлення субсидії на опалювальний період 2013 - 2014 рр

З метою подальшого підвищення ефективності Програми житлових субсидій та своєчасного забезпечення державною підтримкою під час оплати житлово-комунальних послуг всіх громадян, які її потребують Кабінетом Міністрів України 6 липня 2011 року прийнято постанови №774 «Про удосконалення порядку призначення та надання населенню субсидій для відшкодування витрат на оплату житлово-комунальних послуг, придбання скрапленого газу, твердого та рідкого пічного побутового палива» та №728 «Про внесення зміни до пункту 1 постанови Кабінету Міністрів України від 27 липня 1998 р. №1156».

Постановою Кабінету Міністрів України від 06.07.2011 №774, яка набрала чинності з 23.07.2011 (з дня опублікування), запроваджено подальше спрощення умов призначення житлових субсидій та врегульовано деякі найбільш проблемні питання, які впливали на можливість малозабезпечених родин оформити субсидію.

Зокрема:

- надано право громадянам, які мають нереструктуризовану заборгованість з оплати житлово-комунальних послуг, що утворилася до 1 грудня 2006 року, отримувати субсидії.

- комісіям при місцевих органах виконавчої влади дозволено приймати безстрокові рішення про призначення житлових субсидій на загальну житлову площу сім’ям, які складаються з непрацездатних осіб, до зміни обставин у таких сім’ях (зміна складу осіб, зареєстрованих у житловому приміщенні, їх сімейного стану, працевлаштування таких осіб або виникнення в них інших джерел доходів).

Це означає, що у випадку, коли комісією вже було прийнято рішення щодо призначення субсидії на загальну площу житла сім’ї, яка належить до вищезазначеної категорії сімей, при кожному наступному зверненні за субсидією цієї сім’ї справа не виноситься на розгляд комісії до зміни обставин, зокрема, зміни складу осіб, зареєстрованих у такому приміщенні, їх сімейного стану, працевлаштування таких осіб або виникнення в них інших джерел доходів. Субсидія призначається на загальну площу житла на термін, встановлений законодавством (6 місяців, або опалювальний період, або 12 місяців).

- врегульовано питання щодо призначення субсидій сім’ям, в яких члени родини відсутні тривалий час (працюють або навчаються в іншому регіоні, перебувають на лікуванні чи в місцях позбавлення волі). Відтепер кількість осіб, виходячи з якої призначається субсидія за наявності засобів обліку комунальних послуг, визначається з урахуванням підтверджуючих документів про тимчасову відсутність зареєстрованих осіб, в окремих випадках - на підставі обстеження умов проживання.

Зазначеною нормою надано право органам праці та соціального захисту населення у випадках, коли нарахування плати за послуги не залежить від кількості фактично проживаючих осіб, самостійно визначати кількість осіб, виходячи з якої розраховується субсидія, на підставі довідки про тимчасову відсутність осіб з числа зареєстрованих, а у разі неможливості отримання такої довідки – на підставі обстеження матеріально-побутових умов проживання.

При цьому при обстеженні матеріально-побутових умов проживання для визначення кількості фактично проживаючих осіб опитуються сусіди, приймається до уваги довідка сільської ради або акт, складений квартальним комітетом, районним депутатом тощо. Рішення про можливість призначення субсидії виходячи з кількості фактично проживаючих осіб приймається з урахуванням матеріального стану сім’ї. Недоцільно приймати таке рішення у випадку, коли тимчасово відсутнім є голова родини (чоловік або жінка), який працює в іншому регіоні або за кордоном і утримує сім’ю.

Звертаємо увагу, що органам праці та соціального захисту населення надано право самостійно визначати кількість осіб, зареєстрованих та фактично проживаючих у житловому приміщенні, лише для розрахунку розміру призначеної субсидії. Право на субсидію з урахуванням майнового стану сімей визначається, як і раніше, у відповідності до п. 5 Положення.

Приклад 1. У житловому приміщенні зареєстровані мати – пенсіонерка та повнолітня дочка, яка вже кілька років проживає і працює в іншому місті, що підтверджується довідкою з місця роботи. Склад житлово-комунальних послуг: квартирна плата, центральне опалення, електроенергія, холодне водопостачання, природний газ на плиту та газовий водонагрівач. Споживання води, газу та електроенергії обчислюється лічильниками.

У такому випадку :

субсидія може бути призначена без урахування доходів дочки. При цьому субсидія розраховується виходячи з норм споживання послуг на одну особу.

Приклад 2. У житловому приміщенні зареєстровано три особи: подружжя пенсіонерів та повнолітній син, який перебуває в слідчому ізоляторі, що підтверджується відповідною довідкою. Склад житлово-комунальних послуг: квартирна плата, центральне опалення, електроенергія, холодне водопостачання, природний газ на плиту та газовий водонагрівач. Споживання води та електроенергії обчислюється лічильниками. Газовий лічильник не встановлено. За повідомленням газопостачального підприємства плата за газ нараховується на трьох осіб.

У такому випадку :

орган праці та соціального захисту населення не визначає самостійно кількість фактично проживаючих осіб.

Приклад 3.У житловому будинку зареєстровано три особи: мати - пенсіонерка, її повнолітня дочка та онука. Дочка з онукою проживають в іншому місті у найманій квартирі, їх відсутність підтверджується довідками з місця роботи та навчання. Будинок опалюється вугіллям, використовується скраплений газ для приготування їжі та електроенергія (з лічильником).

У такому випадку :

cубсидія на придбання твердого палива і скрапленого газу та оплату електроенергії може бути призначена виходячи з доходів матері – пенсіонерки та норми споживання електроенергії та скрапленого газу на одну особу.

Приклад 4. У житловому будинку зареєстровано дві особи: мати – пенсіонерка та її повнолітній син, місце перебування якого невідомо (виїхав рік тому, не підтримує стосунків з матір’ю). Відсутність сина за місцем реєстрації підтверджується довідкою сільської ради та актом обстеження матеріально-побутових умов проживання. Будинок опалюється природним газом, є холодна вода та електроенергія. Споживання води, газу та електроенергії обчислюється лічильниками.

У такому випадку :

субсидія розраховується виходячи з доходів однієї особи (матері – пенсіонерки) та норм споживання послуг на одну особу.

Приклад 5.У житловому приміщенні зареєстровані мати – пенсіонерка та повнолітня дочка, яка вже кілька років проживає і працює в іншому місті, що підтверджується довідкою з місця роботи. Склад житлово-комунальних послуг: квартирна плата, центральне опалення, електроенергія, холодне водопостачання. Споживання електроенергії обчислюється лічильником. Лічильник води не встановлено, але за інформацією водоканалу плата за холодну воду нараховується на одну особу.

У такому випадку :

субсидія може бути призначена без урахування доходів дочки. При цьому субсидія розраховується виходячи з норм споживання послуг на одну особу.

Cпрощено також деякі питання щодо врахування майнового стану громадян. Зокрема, при призначенні субсидій не будуть враховуватися транспортні засоби вітчизняного виробництва, які перебувають в експлуатації протягом більш як 10 років з дати випуску, та інші транспортні засоби, що перебувають в експлуатації протягом більш як 15 років з дати випуску.

Постановою Кабінету Міністрів України від 06.07.2011 №728 підвищено соціальні гарантії в оплаті житлово-комунальних послуг для сімей з дітьми або інвалідами.

Зокрема:

З 1 січня 2012 року у разі призначення житлової субсидії сім’ї, до складу яких входять діти або інваліди І ІІ груп і дохід яких на одну особу не досягає прожиткового мінімуму, сплачуватимуть за житлово-комунальні послуги 10 відсотків середньомісячного сукупного доходу (за існуючих умов такі сім’ї сплачують 10 відсотків, якщо дохід на одну особу не перевищує 50 відсотків прожиткового мінімуму).